neděle 7. února 2016

Víkend nejen s kulturou

Vzpomínka na dovolenou (Dominikánská republika)
Tento týden jsme se byli trochu kulturně vzdělat :). Musím říct, že já se v obrazech příliš nevyznám, ale fascinují mě. Ostatně jako veškeré umění. 
V Galerii výtvarného umění v Ostravě se od 20. ledna do 20. března koná výstava 100 děl z Galerie výtvarného umění v Ostravě. Cena vstupného je pouze 50,- a výstava je excelentní. 
Výstava začíná v horním patře, kde se setkáte s obrazy klasickými a zároveň moderními, převážně kubistickými díly. Mě v úvodu zaujal obraz Václava Brožíka Komenský se loučí s Petrem ze Žerotína, jehož velkolepost vám vyrazí dech. Krásná je především jeho hra se stíny a ačkoliv převažuje černá v celé kompozici, tím více vystupují do popředí obě postavy.
Setkáte se zde ovšem i s obrazem Josefa Čapka Mrak, v němž dominuje jeho typická silná černá linka a postava dítěte, tolik známá z jeho ilustrací dětských knih. 
Můžete se kochat i obrazem Jana Zrzavého a jeho Ostravskými haldami II, slavnou Toyen a její Jezerní krajinou, nebo Aloisem Wachsmanem, jehož obraz Zápasníci si galantně hraje s plochostí postav. 
V přízemí se poté nacházejí již současná díla. Já zůstala fascinovaně koncentrovaná u obrazu Mikuláše Medka Sedm trnů ve rtu. Tato působivá barevnost modré a temně rudé je doprovázená vrypy obrazců krychle. Úžasné! 
Vrcholem výstavy je ovšem dílo Gustava Klimta a jeho tajemná Judit
Je úžasné sledovat, jak se techniky umělců liší. Ačkoliv většina pracovala s olejem a plátnem, jejich způsob nanášení je jiný. A tak se můžete setkat s drsnými tahy štětce, jejichž hrubost vzbuzuje dojem plastičnosti, nebo naopak s jemnými liniemi, s nenápadnými tahy, které mi občas připomněly pečlivost impresionistickou. 


Poté jsme si s přítelem užili další relax ve Starbucks a následně šli nakupovat. No... Já šla nakupovat :D. K Vánocům jsem totiž dostala od mamky poukaz do Douglas, tak jsem si ho šla vybrat. Opět jsem zainvestovala do péče, konkrétně péče okolí očí, a pořídila si Blue Therapy Eye od Biothermy. Tak jsem zvědavá, jak mi krém bude sloužit :). 
Já jdu tedy zase pracovat do školy a mé práce, mám toho až nad hlavu, ale zároveň mám krásnou vzpomínku z více než příjemného víkendu :).



Přeji krásný zbytek víkendu ;).

Žádné komentáře:

Okomentovat