středa 24. února 2016

Dávka knižních outfitů, aneb Kdy to přečtu? :-o


Ne, nezbláznila jsem se. Opravdu... :) 
Jak jste si jistě už mohli všimnout, jsem mj. závislá na knihách a četbě vůbec. O mou radost se dělím se svým otcem, jehož geny nezapřu. A tohle je dlouhý seznam nových knih, které na mě čekají schované nahoře v šatní skříni, protože jinde už mi holky vážně nevlezou :(.




Zde vybírám ty nejzajímavější:





Křižovatky smrti Elly Griffiths už mám přelouskanou a stihla jsem to poměrně v krátkém čase, ačkoliv čtení momentálně věnuji opravdu velmi málo času. A během jednoho dne, pátku, kdy jsem nebyla schopna mentálně pracovat, jsem ji dočetla. Detektivka má rychlý spád a celkem se těším i na pokračující se zápletku mezi hlavní hrdinkou a detektivem. Pokud jste si oblíbili seriál Sběratelé kostí nebo jejich knižní předlohu, detektivky autorky Kathy Reichs, pak i tahle ryze anglická detektivka Vás bude velmi zajímat. Ústřední hrdinkou je totiž archeoložka, jež žije tak trochu v ústraní a představuje obyčejnou ženu (= není útlá jako proutek, ani blond krasavice). A právě ji jednoho dne detektiv požádá o pomoc. U Severního moře bylo totiž objeveno tělo a... Více nebudu prozrazovat, prostě určitě víte, jak to dopadne, ale příběh je velmi dobře vystavěn a především se odehrává ve velmi příjemném, tajuplném, historii opředením místě. Pro mě 4/5!
V současné době si k snídani a příp. pátečním večerům přiberu jako společnost Dívku ve vlaku autorky Pauly Hawkins. Titul se stal naprostým bestsellerem roku 2015 a během několika dní byl zcela vyprodaný. Během Vánoc a konce roku, dokonce i v lednu nebyl už k sehnání. Nyní však byla kniha dotiskována, takže si příběh s radostí můžete přečíst i vy. Nějakých 12 let jsem denně dojížděla do školy. Na střední školu, kde cílovou stanicí byl pouze Český Těšín, zbylých 8 let mou cílovou stanicí byla Ostrava. Cesta tam a zpátky mi trvala 3 hodiny (strávené pouze ve vlaku), takže jsem měla opravdu mnoho času na četbu, dopisování úkolů, dohánění restů, spánek i přemýšlení. A tak se nějak dokážu vcítit do hlavy hlavní hrdinky (resp. toho, co ve vlaku prožívá, ne jejího alkoholismu :)). Ta každý den dojíždí vlakem do práce a smýšlí si příběhy o lidech, jež každé ráno a večer míjí. Kniha je psána formou deníku a zatím se odehrává ve dvou rovinách. Moc zajímavé :).
A jelikož do práce dojíždím neustále, i když trasa se mi scukla z hodiny a půl na 10 minut, stále s sebou "vláčím" nějakou tu knihu. Tou mou cestovatelskou je Jak najít lásku Cecelie Ahern. Tuto spisovatelku jistě budete znát, pokud jste viděli filmy (nebo četli knižní předlohy) P. S. Miluji tě nebo S láskou, Rosie. Oba filmy jsem viděla a moc se mi líbily, ovšem knihy této známé autorky jsou mou čtenářskou prvotinou, tedy v češtině (v angličtině momentálně louskám S láskou, Rosie), takže jsem zvědavá na autorčin styl. Zatím jsem na rozpacích, ale jsem teprve na nějaké 12. straně, takže nemohu soudit. Počkáme si :).
Poledne u Tiffanyho Echo Heron jsem si vybrala pro to, že svět módy a vůbec příběhy z tohoto prostředí mě zajímají a já snad asi nikdy žáden nečetla. Jsem tedy zvědavá, jak na mě příběh designérky Clary Wolcott zapůsobí. Věřím, že všem milovníkům módy a módních značek, se bude kniha líbit, ačkoliv pojednává o návrhářce lamp.
Jsou světla, která nevidíme budou zase jiným šálkem kávy. Autor Anthony Doerr za ně získal Pulitzerovu cenu (a spoustu dalších ocenění), už proto je má čtenářská povinnost si příběh o osudech německého chlapce a francouzské dívky během 2. světové války přečíst. Na tuhle knihu se těším velmi, stejně jako na Pod rouškou noci Dennise Lehaneho, což je příběh o mafii. Já velká fanynka Kmotra, především toho knižního od Maria Puza, se třepu na tuhle knihu jako malé dítě na bonbon.
A v neposlední řadě Kniha ztrát a nálezů Lucy Foley. Fotografka, balerína, malíř, Korsika... Musím pokračovat? To všechno chci dělat, onu zemi chci navštívit. Takže jednoznačně - musím číst! :D.

Ať už momentálně čtete cokoliv, čtěte pozorně a nečtěte jen proto, že musíte. Věřím, že skripta do školy nejsou nijak zajímavá, ale po letech si vzpomenete, jak moc byla důležitá a jak Vás obohatila. Je něco jiného, když se musíte učit, a je jiné to, když čteme, protože se zajímáme. Příběhy lidí jsou různé, ale fantazie autorova je povznášející. 
NECHTE SE UNÁŠET ;)

Žádné komentáře:

Okomentovat